~ HIERARCHIA WŚRÓD NAS, CZYLI DO KOGO NALEŻY ZWRACAĆ SIĘ Z SZACUNKIEM ~
W watasze władzę absolutną ma ALFA — osobnik będący najsilniejszą i najważniejszą postacią w stadzie. Jest głową sfory, dba o podział obowiązków i relacje miedzy jej członkami. Podejmuje kluczowe decyzje i do niego należy ostateczne słowo. Alfami określa się też partnera i potomstwo przywódcy. To oni przejmują obowiązki w razie ewentualnej niemocy głowy watahy. Alfą może zostać ten, który swoimi statystykami, umiejętnościami i charyzmą góruje nad obecnym władcą.
Szczeblem niższym lecz równie ważnym jest ranga BETY — zazwyczaj jest to osoba związana z karierą militarną (choć nie tylko). To najbliższy przyjaciel Alfy i najbardziej zaufany osobnik w stadzie, który pilnuje porządku i dba o bezpieczeństwo. W razie nieobecności przywódcy pełni funkcję zastępczą oraz trenuje młodych wojowników. Jest on również pierwszy w kolejce do przejęcia władzy, jeśli obecny przywódca nie posiada potomstwa.
GAMMA — osoba o dużym doświadczeniu, która wiele razy wykazała się już swoim oddaniem względem watahy. Jest łącznikiem między Albadio a Alfą. Nadzoruje prawidłowe wykonywanie obowiązków przez pozostałych członków. Gammy potrzebują jednak jeszcze nieco doświadczenia i aprobaty, by zostać Betami.
DELTA — określa się mianem tych, którzy postawili swoje pierwsze kroki ku awansie na wyższą rangę. Choć są wyżej od Albadio, ich obowiązki oraz przywileje niczym się od siebie nie różnią. By móc awansować na stanowisko Delty, postać musi uzyskać [ 5 ] poziom.
Przedostatnim szczeblem jest ALBADIO — czyli podstawowa ranga [zwykły członek] w watasze, którą otrzymuje każdy nowa postać. Na tym szczeblu hierarchii poznaje się wartości życia w sforze i nabiera się doświadczeń w wielu dziedzinach jak np. Wojownik, Medyk, Botanik.
Ostatnim i najbardziej pogardzanym przez wszystkich jest OMEGA — osoba która swoim zachowaniem spadła w oczach reszty stada. Zazwyczaj jest to spowodowane jakąś straszną rzeczą, którą nieszczęśnik zrobił. Omegi są traktowane jak wyrzutki. Trzeba naprawdę pobłądzić, by się nią stać. Owa postać nie ma praktycznie żadnych praw.
Szczeblem niższym lecz równie ważnym jest ranga BETY — zazwyczaj jest to osoba związana z karierą militarną (choć nie tylko). To najbliższy przyjaciel Alfy i najbardziej zaufany osobnik w stadzie, który pilnuje porządku i dba o bezpieczeństwo. W razie nieobecności przywódcy pełni funkcję zastępczą oraz trenuje młodych wojowników. Jest on również pierwszy w kolejce do przejęcia władzy, jeśli obecny przywódca nie posiada potomstwa.
GAMMA — osoba o dużym doświadczeniu, która wiele razy wykazała się już swoim oddaniem względem watahy. Jest łącznikiem między Albadio a Alfą. Nadzoruje prawidłowe wykonywanie obowiązków przez pozostałych członków. Gammy potrzebują jednak jeszcze nieco doświadczenia i aprobaty, by zostać Betami.
DELTA — określa się mianem tych, którzy postawili swoje pierwsze kroki ku awansie na wyższą rangę. Choć są wyżej od Albadio, ich obowiązki oraz przywileje niczym się od siebie nie różnią. By móc awansować na stanowisko Delty, postać musi uzyskać [ 5 ] poziom.
Przedostatnim szczeblem jest ALBADIO — czyli podstawowa ranga [zwykły członek] w watasze, którą otrzymuje każdy nowa postać. Na tym szczeblu hierarchii poznaje się wartości życia w sforze i nabiera się doświadczeń w wielu dziedzinach jak np. Wojownik, Medyk, Botanik.
Ostatnim i najbardziej pogardzanym przez wszystkich jest OMEGA — osoba która swoim zachowaniem spadła w oczach reszty stada. Zazwyczaj jest to spowodowane jakąś straszną rzeczą, którą nieszczęśnik zrobił. Omegi są traktowane jak wyrzutki. Trzeba naprawdę pobłądzić, by się nią stać. Owa postać nie ma praktycznie żadnych praw.
~ SYSTEM WŁADZY, CZYLI KTO RZĄDZI KRÓLESTWEM KRWI I JAK PRZEPROWADZANA JEST DYPLOMACJA ~
Z fabularnego punktu widzenia, jedynym absolutnym władcą Królestwa Krwi jest król Lorund VII ~ wilczy przedstawiciel z rodu Nora. Obdarzony niezwykłą siłą i inteligencją. Przywódca wszystkich psowatych, stąpających po ziemi i posiadający nieograniczoną władzę. Swoją pewnością siebie i dominującą aurą sprawia, iż nawet największemu twardzielowi, momentalnie przechodzi ochota na konfrontację z nim. To wilk, który dokładnie wie, dokąd zmierza, jak wygląda droga do sukcesu i wreszcie – jak smakuje wygrana. Roztacza swoją wizję, pamiętając, by była ona zrozumiana, a przy tym jest pełen pasji. Cechuje się republikańskim światopoglądem, ale na swój sposób jest również bardzo konserwatywny. Hołduje wszelkie tradycje, a co ważne umacnia najświętsze wartości takie jak: rodzina, hierarchia, autorytet i religia.
Lorund jest zatem najpotężniejszym Alfą, przy którym nawet jego zaufani doradcy muszą liczyć się z każdym jego słowem. Do niego należą bowiem najważniejsze decyzje, postanowienia i to, czy dane prawo wejdzie w życie bądź też zostanie odrzucone. Wszystkie organy służbowe czy związane z jego gronem muszą podporządkować się jego woli. "Niesubordynacja karana jest śmiercią."
"Pomimo iż szanuje wolność poddanych i nie łamie prawa do ich swobodnego wyrażania myśli i niezależności słowa, kategorycznie potępia związki między rasowe a tym samym mieszanie czystej, magicznej krwi wilków z niemagicznymi psowatymi. Jest on bowiem przekonany, że tylko wilki zrodzone są na podobieństwo Bogini Sol, a hybrydy zaś uważa za niegodne wspólnej koegzystencji z czysto krwistymi."
Lorund jest zatem najpotężniejszym Alfą, przy którym nawet jego zaufani doradcy muszą liczyć się z każdym jego słowem. Do niego należą bowiem najważniejsze decyzje, postanowienia i to, czy dane prawo wejdzie w życie bądź też zostanie odrzucone. Wszystkie organy służbowe czy związane z jego gronem muszą podporządkować się jego woli. "Niesubordynacja karana jest śmiercią."
*
Jeśli chodzi o władzę poza stolicą, na terenach całego kontynentu rozmieszczone są pomniejsze watahy, nad którymi piecze sprawują lennicy — Alfy czystej krwi, które w zamian za przysięgę wierności Lorund'owi, otrzymały skrawek ziemi pod ich władzę oraz prawo do własnej autonomii. Nie oznacza to jednak, iż są całkowicie pozbawieni kontroli — Każda utworzona sfora, by istnieć, musi być zatwierdzona przez Lorund'a. Gdy tak się stanie, lennicy zobowiązani są do trzymania się swoich terenów i corocznego zgłaszania panujących wewnątrz porządków — O wszelkich zmianach i nowościach np. zmiana przywódcy, lokalizacji oraz złych warunkach należy niezwłocznie informować radę bądź samego wielkiego Alfę. Zdarzyć się również może, iż to sam Lorund zwoła swych lenników, na których spotkanie mają obowiązek się wstawić, by omówić z nim kwestie obrony i wsparcia w razie ataków wrogich jednostek. "I najlepiej by było, gdyby się temu prawu nie sprzeciwiano."
~ MECHANIKA POSTACI | NAJWAŻNIEJSZE ZDOLNOŚCI ~
~ MOWA ORAZ PISMO ~
Technika porozumiewawcza, czyli mowa rozwinęła się tylko i wyłącznie u psowatych. Wilki, hybrydy, kojoty i wiele innych z tej rodziny mają możliwość porozumiewania się ze sobą za pomocą słów oraz gestów. Co kraj, to obyczaj, a co za tym idzie to sposób wysławiania się może rażąco różnić się od siebie. Wpływa na to kilka czynników np. region, z którego postać pochodzi oraz zasób poznanych słów. Wiadome jest bowiem, że jeśli dana postać nie dysponuje zbyt lotnym umysłem, nie zdoła pochwalić się szerokim wachlarzem słów ani poprawną dykcją. Dodatkowo należy zwrócić uwagę na fakt, iż nie każdy urodził się z dostępem do wiedzy. W wielu miejscach na Ziemi wciąż brakuje edukacji, a tym samym nie wszyscy potrafią pisać, czy czytać.
„Zabij lub umieraj z głodu” - Daru mowy nie otrzymały jednak roślinożercy, czy też inne gatunki zwierząt niebędącymi psowatymi. W świecie, gdzie żywimy się mięsem, nie ma miejsca na sentymenty.
Nie oznacza to jednak, iż rzucamy się na wszystko, co nie jest w stanie nas zrozumieć. Wyjątek stanowią choćby towarzysze, czyli niewielkie zwierzątka jak króliki czy też jaszczurki, które towarzyszą nam w podróży przez życie. Gdzie przez specjalną wieź i za pomocą mowy ciała, jesteśmy w stanie się z nimi porozumieć. Więcej w "FAQ" oraz "MECHANIKA";
Pismo, czyli zbiór runicznych symboli po naszemu zwanym alfabetem Gharenn, który wykorzystuje się powszechnie do zapisywania słów/mowy. Został on opracowany w jasny, czytelny, lekki i zrozumiały dla nas sposób. Zdolność pisania/tworzenia znaków rozwinęła się szczególnie u postaci, które opanowały sztukę ognia, gdyż symbole te powstają na zasadzie ich wypalania na pergaminie bądź kawałku kory.
● Alfabet Gharenn można uzyskać w Smoczym Zaciszku lub za niewielką sumkę zakupić u handlarzy w Mieście Varona.
● Mimo swej niskiej ceny o zakupiony pergamin należy szczególnie dbać, gdyż pismo jest dla nas niczym Biblia.
● Alfabet jest jeden i obowiązuje wszystkie kraje. Jedyną różnicą jest sposób czytania/wymawiania danych symboli.
● Watahowy słowniczek znajduje się na dole strony.
● Alfabet Gharenn można uzyskać w Smoczym Zaciszku lub za niewielką sumkę zakupić u handlarzy w Mieście Varona.
● Mimo swej niskiej ceny o zakupiony pergamin należy szczególnie dbać, gdyż pismo jest dla nas niczym Biblia.
● Alfabet jest jeden i obowiązuje wszystkie kraje. Jedyną różnicą jest sposób czytania/wymawiania danych symboli.
● Watahowy słowniczek znajduje się na dole strony.
~ PRZEKAZYWANIE WIEDZY | CHWYTANIE I WYTWARZANIE PRZEDMIOTÓW ~
Zdobywanie wiedzy z samego słuchania na lekcjach nie wystarcza w rozwoju edukacyjnym, bowiem rzadko kto posiada pamięć absolutną - dlatego też, aby uczniowie mieli możliwość utrwalania zdobytej wiedzy, mogą korzystać z tekstów, zapisanych w zwojach pergaminu - coś jak wilcze podręczniki. Edukacja przebiega zależnie od tego, jaki kierunek obrał sobie nastolatek np. wojownik nie będzie spędzał dni na czytaniu zwojów, tylko budował tężyznę fizyczną oraz poznawał techniki bojowe, które będzie mógł wykorzystać w prawdziwej bitwie. Inaczej mają się sprawy z przyszłymi medykami, którzy opierają się na zdobytej wiedzy medycznej, zapisanej w zwojach.
~ CHWYTANIE I WYTWARZANIE PRZEDMIOTÓW~
Została wprowadzona możliwość chwytania przedmiotów przez psowate - a to wszystko sprawka zmian ewolucyjnych w biomechanice kończyn zwierząt psowatych. Jest to pewien rodzaj zmiany adaptacyjnej, która rozwinęła się za sprawą ich trybu życia. Powszechnie znanym każdemu materiałem rzemieślniczym jest drewno i skóra - naszymi domami są opuszczone, ale nadal w dobrym stanie budynki i chaty, a także rozległe i gęste lasy, bogate w zróżnicowaną zwierzynę. Wilcza łapa więc, z biegiem lat ewolucyjnych, została ukształtowana w biologiczny sposób, że może być wykorzystywana do prostych, manualnych prac rzemieślniczych, jak np. Wytwarzanie skórzanych płaszczy, bransoletek czy nawet rzeźbione figury z drewnianych fragmentów. Kamień również zalicza się do materiałów rzemieślniczych, bowiem można z niego kształtować przedmioty codziennego użytku - jak np. miska.~ PRZEDMIOTY CODZIENNEGO UŻYTKU - RESZTKI ŚWIATA PRZEDWIECZNYCH ~
Akcja dzieje się kilkaset lat po ostatecznej zagładzie przedwiecznych - w wilczym slangu oznacza po prostu człowieka. Człowiek, który pomimo wymarcia, pozostawił po sobie pewne ślady swego istnienia.Przetrwały niektóre budowle - zrujnowane pozostałości po drewnianych i kamiennych domach, zamkach i pałacach, w których nasi bohaterowie mają okazję zamieszkać. Apokaliptyczne apogeum przetrwały niektóre naczynia i przedmioty, które zostały wykonane z drewna bądź kamienia, porcelany, ogólnie materiału, który nie szkodzi naturze. Tak więc, nic co wcześniej było ludzkie, nie jest obce wilkom - można więc założyć, że nie będzie w tym nic nietuzinkowego, jeśli alchemik czy też medyk będzie posiadał kilka par moździerzy, w których przyrządzane będą leki.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz