Nowa zakładka "Kącik Zadań" dla lubiących wyzwania pojawiła się w Off-top! | Zmiana pory roku. Lato zbliża się wielkimi krokami. | ADMINISTACJA PROSI W MIARĘ MOŻLIWOŚCI O PRZYŚPIESZENIU AKCJI WĄTKÓW DO OBECNEJ PORY ROKU LUB DODANIE DO OPOWIADAŃ INFORMACJI, W JAKIM CZASIE DZIEJE SIĘ AKCJA WĄTKU | THE KINGDOM OF BLOOD zaprasza do siebie! | Miła atmosfera, kochani członkowie. | Poszukujemy nowych członków! | Chętnie zawieramy sojusze! Wystarczy zostawić komentarz w zakładce: Współpraca | Jeśli masz ochotę popisać, nie krępuj się! | Zapraszamy na Discroda, gdzie jest nas dużo więcej! | Nie musisz dołączać do bloga, wystarczy nam Twoja obecność na serwerze!

Realia

~ HIERARCHIA WŚRÓD NAS, CZYLI DO KOGO NALEŻY ZWRACAĆ SIĘ Z SZACUNKIEM ~
W watasze władzę absolutną ma ALFA — osobnik będący najsilniejszą i najważniejszą postacią w stadzie. Jest głową sfory, dba o podział obowiązków i relacje miedzy jej członkami. Podejmuje kluczowe decyzje i do niego należy ostateczne słowo. Alfami określa się też partnera i potomstwo przywódcy. To oni przejmują obowiązki w razie ewentualnej niemocy głowy watahy. Alfą może zostać ten, który swoimi statystykami, umiejętnościami i charyzmą góruje nad obecnym władcą.
Szczeblem niższym lecz równie ważnym jest ranga BETY — zazwyczaj jest to osoba związana z karierą militarną (choć nie tylko). To najbliższy przyjaciel Alfy i najbardziej zaufany osobnik w stadzie, który pilnuje porządku i dba o bezpieczeństwo. W razie nieobecności przywódcy pełni funkcję zastępczą oraz trenuje młodych wojowników. Jest on również pierwszy w kolejce do przejęcia władzy, jeśli obecny przywódca nie posiada potomstwa.
GAMMA — osoba o dużym doświadczeniu, która wiele razy wykazała się już swoim oddaniem względem watahy. Jest łącznikiem między Albadio a Alfą. Nadzoruje prawidłowe wykonywanie obowiązków przez pozostałych członków. Gammy potrzebują jednak jeszcze nieco doświadczenia i aprobaty, by zostać Betami.
DELTA — określa się mianem tych, którzy postawili swoje pierwsze kroki ku awansie na wyższą rangę. Choć są wyżej od Albadio, ich obowiązki oraz przywileje niczym się od siebie nie różnią. By móc awansować na stanowisko Delty, postać musi uzyskać [ 5 ] poziom.
Przedostatnim szczeblem jest ALBADIO — czyli podstawowa ranga [zwykły członek] w watasze, którą otrzymuje każdy nowa postać. Na tym szczeblu hierarchii poznaje się wartości życia w sforze i nabiera się doświadczeń w wielu dziedzinach jak np. Wojownik, Medyk, Botanik. 
Ostatnim i najbardziej pogardzanym przez wszystkich jest OMEGA — osoba która swoim zachowaniem spadła w oczach reszty stada. Zazwyczaj jest to spowodowane jakąś straszną rzeczą, którą nieszczęśnik zrobił. Omegi są traktowane jak wyrzutki. Trzeba naprawdę pobłądzić, by się nią stać. Owa postać nie ma praktycznie żadnych praw.
~ SYSTEM WŁADZY, CZYLI KTO RZĄDZI KRÓLESTWEM KRWI I JAK PRZEPROWADZANA JEST DYPLOMACJA ~
Z fabularnego punktu widzenia, jedynym absolutnym władcą Królestwa Krwi jest król Lorund VII ~ wilczy przedstawiciel z rodu Nora. Obdarzony niezwykłą siłą i inteligencją. Przywódca wszystkich psowatych, stąpających po ziemi i posiadający nieograniczoną władzę. Swoją pewnością siebie i dominującą aurą sprawia, iż nawet największemu twardzielowi, momentalnie przechodzi ochota na konfrontację z nim. To wilk, który dokładnie wie, dokąd zmierza, jak wygląda droga do sukcesu i wreszcie – jak smakuje wygrana. Roztacza swoją wizję, pamiętając, by była ona zrozumiana, a przy tym jest pełen pasji. Cechuje się republikańskim światopoglądem, ale na swój sposób jest również bardzo konserwatywny. Hołduje wszelkie tradycje, a co ważne umacnia najświętsze wartości takie jak: rodzina, hierarchia, autorytet i religia.

"Pomimo iż szanuje wolność poddanych i nie łamie prawa do ich swobodnego wyrażania myśli i niezależności słowa, kategorycznie potępia związki między rasowe a tym samym mieszanie czystej, magicznej krwi wilków z niemagicznymi psowatymi. Jest on bowiem przekonany, że tylko wilki zrodzone są na podobieństwo Bogini Sol, a hybrydy zaś uważa za niegodne wspólnej koegzystencji z czysto krwistymi."

Lorund jest zatem najpotężniejszym Alfą, przy którym nawet jego zaufani doradcy muszą liczyć się z każdym jego słowem. Do niego należą bowiem najważniejsze decyzje, postanowienia i to, czy dane prawo wejdzie w życie bądź też zostanie odrzucone. Wszystkie organy służbowe czy związane z jego gronem muszą podporządkować się jego woli. "Niesubordynacja karana jest śmiercią."
*
Jeśli chodzi o władzę poza stolicą, na terenach całego kontynentu rozmieszczone są pomniejsze watahy, nad którymi piecze sprawują lennicyAlfy czystej krwi, które w zamian za przysięgę wierności Lorund'owi, otrzymały skrawek ziemi pod ich władzę oraz prawo do własnej autonomii. Nie oznacza to jednak, iż są całkowicie pozbawieni kontroli — Każda utworzona sfora, by istnieć, musi być zatwierdzona przez Lorund'a. Gdy tak się stanie, lennicy zobowiązani są do trzymania się swoich terenów i corocznego zgłaszania panujących wewnątrz porządków — O wszelkich zmianach i nowościach np. zmiana przywódcy, lokalizacji oraz złych warunkach należy niezwłocznie informować radę bądź samego wielkiego Alfę. Zdarzyć się również może, iż to sam Lorund zwoła swych lenników, na których spotkanie mają obowiązek się wstawić, by omówić z nim kwestie obrony i wsparcia w razie ataków wrogich jednostek. "I najlepiej by było, gdyby się temu prawu nie sprzeciwiano."

~ MECHANIKA POSTACI | NAJWAŻNIEJSZE ZDOLNOŚCI ~

~ MOWA ORAZ PISMO ~

Sztuka porozumiewania się słowem rozwinęła się wyłącznie wśród psowatych – wilków, hybryd, kojotów i innych przedstawicieli tej rodziny. Mowa, gesty, mimika – to wszystko służy im do przekazywania myśli i emocji. Choć wszyscy posługują się tym samym językiem, jego brzmienie może się znacząco różnić w zależności od regionu, z którego pochodzi dana postać. Na sposób wysławiania wpływa również poziom wiedzy, otwartość umysłu i doświadczenie – nie każdy bowiem potrafi wyrażać się z gracją, a dykcja i zasób słów bywają ograniczone.
Nie wszyscy mają równy dostęp do edukacji – wiele osad nadal nie posiada nauczycieli, a słowo pisane pozostaje dla wielu nieodkrytą tajemnicą.

„Zabij lub umieraj z głodu” - W świecie, w którym mięso jest głównym źródłem pożywienia, nie ma miejsca na sentymenty wobec tych, którzy nie podzielają naszej mowy. Dar języka nie został bowiem nadany roślinożercom ani innym zwierzętom spoza rodziny psowatych. Nie oznacza to jednak, że atakujemy wszystko, co milczy – wyjątek stanowią towarzysze podróży: króliki, jaszczurki czy inne drobne stworzenia, z którymi łączy nas więź wykraczająca poza słowa. Porozumiewamy się z nimi za pomocą gestów, mowy ciała i intuicyjnego zrozumienia. Więcej na ten temat znajdziesz w zakładkach FAQ oraz Mechanika.;


Wilczy alfabet, znany jako Gharenn, składa się z runicznych symboli – znaków stworzonych do zapisywania mowy w formie trwałej. System ten jest czytelny, logiczny i powszechnie przyjęty, obowiązuje we wszystkich krajach Królestwa Krwi. Różnice występują jedynie w sposobie wymowy i intonacji, nie zaś w samych znakach.
Sztuka pisania rozwinęła się przede wszystkim wśród tych, którzy opanowali magię ognia – bowiem symbole wypala się najczęściej na pergaminie, skórze lub korze, a tusz, pióra i atrament należą do rzadkości.


● Alfabet Gharenn można uzyskać w Smoczym Zaciszku lub za niewielką sumkę zakupić u handlarzy w Mieście Varona – za niewielką sumkę, lecz wielką wartość.

● Mimo swej niskiej ceny o zakupiony pergamin należy szczególnie dbać, gdyż pismo jest dla nas niczym Biblia.

● Alfabet jest jeden i obowiązuje wszystkie kraje. Jedyną różnicą jest sposób czytania/wymawiania danych symboli.


~ PRZEKAZYWANIE WIEDZY | CHWYTANIE I WYTWARZANIE PRZEDMIOTÓW ~
Z myślą o różnorodnych stanowiskach, w Dailoran powstały szkółki, w których szczenięta i młodzież rozwijają się w wybranym przez siebie kierunku. Edukacja prowadzona jest przez nauczycieli i mentorów, a każdy uczeń podąża indywidualną ścieżką – wojownik uczy się walki, medyk studiowania zwojów, a mag... manipulacji esencją magii.
Nauka nie ogranicza się do biernego słuchania – dostępne są pergaminowe zwoje z zapiskami starszych pokoleń, które służą jako podręczniki. W wielu przypadkach uczniowie biorą też udział w praktykach i terenowych zajęciach, poznając rzeczywistość w działaniu.

~ CHWYTANIE I WYTWARZANIE PRZEDMIOTÓW~
Wskutek ewolucji, łapy psowatych przystosowały się do podstawowych czynności manualnych. Nie są one tak precyzyjne jak ludzkie dłonie, lecz pozwalają chwytać, przenosić i tworzyć. To rezultat adaptacyjnego przystosowania do życia w społeczeństwie, które wymagało coraz większej sprawności.
Drewno, skóra, kamień – to główne materiały wykorzystywane do rzemiosła. Wilki tworzą płaszcze, bransolety, ozdoby, naczynia, a także broń. Ich domostwa, często opuszczone ludzkie chaty lub budynki, zostały przekształcone i zaadaptowane na ich potrzeby.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz