FAQ to skrótowiec (akronim) od zwrotu „Frequently Asked Questions”, który w tłumaczeniu na język polski oznacza „najczęściej zadawane pytania". Seria pytań i odpowiedzi na temat bloga ma za zadanie rozwiać wszelkie niespójności i uzupełnić luki w wiedzy o świecie Królestwa Krwi. Szukając konkretnego pytania, polecamy korzystać z „F3” lub „CTRL+F". Jeśli twojego pytania nie ma na liście, zgłoś się do nas na Discordzie, bądź innym komunikatorze, a my postaramy się na nie odpowiedzieć tak szybko, jak to możliwe.
SPRAWY TECHNICZNE
- 1. Czym właściwie jest blog TKOB?
The Kingdom of Blood to blog typu roleplay, w którym wcielasz się w wykreowaną przez siebie postać i kierujesz jej losami w świecie przedstawionym stworzonym przez administrację. Decydujesz o życiu oraz poczynaniach bohaterów, ich sposobie rozwiązywania problemów i wspólnej historii, opisując je w wątkach, jak tylko masz ochotę.
- 2. O co chodzi z wątkami i pisaniem opowiadań?
Wątek to przygoda prowadzona pomiędzy postaciami dwóch różnych osób, rozpoczynająca się zawsze tytułem przykładowo "Od Atrehu do Naharysa ~ Kłopoty w raju".
Postać, w tym przypadku Naharys, odpowiada w ten sam sposób, dorzucając od siebie myśli, uczucia, przebieg zdarzeń oraz opis miejsc. Należy tu pamiętać, by ważne decyzje konsultować z osobą prowadzącą wątek. Tylko prowadzący historię decydują o jego długości i w każdej chwili mogą go zakończyć.
- 3. Jak dołączyć do bloga?
Pierwszorzędnym i bardzo ważnym krokiem jest zapoznanie się z zakładkami, gdzie umieszczone są najważniejsze informacje. Pełna znajomość jest wymagana tylko w przypadku dwóch zakładek, a są to: fabuła oraz regulamin. Z powodu długiego tekstu, nie musisz czytać wszystkiego. Jednakże, chcąc wspomnieć w opowiadaniu o czymś, co nie jest Ci znane, najlepiej będzie, jak przeczytasz fragment tekstu na dany temat, np. chcąc wiedzieć, jakie moce są zakazane, a na jakie administracja zezwala, członek bloga powinien zapoznać się z zakładką "Pierwotna Alchemia". Drugą ważną kwestią jest napisanie pierwszego opowiadania bądź odpisanie na zaczęty wątek kogoś innego - bez tego postać nie zostanie oficjalnie członkiem bloga. Jeśli masz jakieś pytania i oczekujesz fachowej i zrozumiałej odpowiedzi, przeglądnij tę zakładkę do końca. Jeżeli jednak nie znajdziesz odpowiedzi w FAQ na dręczące Cię pytanie, zachęca się, aby swe wątpliwości skierować do administracji.
- 4. Czy istnieje limit postaci?
Nie ma limitu posiadanych postaci, lecz należy pamiętać, iż wszystkie muszą być aktywne. Administracja wymaga jednego opowiadania w miesiącu na każdą z nich.
- 5. Czy można zmienić bohaterowi dane w trakcie rozrywki?
Można modyfikować tylko te cechy postaci, które są w stanie zmienić się w sposób naturalny. Przykładowo, postać może przytyć lub schudnąć wskutek obfitości zwierzyny, urosnąć, zmienić imię, charakter (ale nie o 180°), miejsce zamieszkania, status, powiązania czy ciekawostki, a także uzyskać inną rangę i stanowisko. Gdy postać się rozwija, zmienia się też jej poziom i zdolności. Ważną rzeczą jest, aby w przypadku chęci zmiany któregoś z tych punktów, opisać zmianę w opowiadaniu, zaznaczając, z czego ona wynika i jakie niesie konsekwencje dla postaci.
Niedozwolona jest zmiana punktów, które nie zostały wyżej wymienione.
- 6. O co chodzi z autorem grafiki i czy mogę jako ów autora dać Google Grafika, Deviantart, Pinterest, Fur Affinity lub inny link, niebędący źródłem?
Każde zdjęcie znajdujące się w Internecie ma swojego pierwotnego właściciela, tzn. autora. Jest to osoba, która wykonała rysunek przedstawiający postać. Jej podanie jest niezbędne do zaakceptowania formularza, jako że na blogu staramy się przestrzegać praw autorskich. Autorem nie jest strona, z której wzięto pracę - pinterest, deviantart, artstation itd., zawsze należy szukać oryginalnego autora, a nie wskazywać osobę udostępniającą. Prawidłowym źródłem jest zatem strona arta bezpośrednio z profilu autora pracy, do którego należy podać ów link. W razie problemu ze znalezieniem właściciela administracja chętnie pomoże.
- 7. Gdzie znajdę autorów grafik?
Na naszej stronie z autorami lub na stronach zrzeszających artystów, tj. deviantart.
- 8. Co zrobić jak zauważę pracę, której autor nie zezwala na używanie?
Taki przypadek należy zgłosić administracji na discordzie wraz z dowodem potwierdzającym brak uprawnień do używania danej pracy.
- 9. Jakie źródło należy podać w przypadku, gdy autorem artu jest właściciel postaci?
Nie jest wymagane, gdyż w takiej sytuacji, administracja jako źródło dodaje napis "Art należy do właściciela postaci". Jeśli jednak posiada on stronę, gdzie publikuje swoje prace, nic nie stoi na przeszkodzie, by podać do niego link.
- 10. Czym jest Art oznaczony jako "Commission"?
Jest to dzieło stworzone przez danego autora na zamówienie dla drugiej osoby. Jeśli pragniesz użyczyć sobie jego wizerunku, musisz uzyskać pisemną zgodę osoby, która tę grafikę zamówiła i za nią zapłaciła [ Praca należy do kupca, nie do twórcy grafiki ]. Należy tu zatem podać screena rozmowy z właścicielem.
- 11. Co, gdybym chciał/a wykorzystać Art spoza dostępnej listy?
Tak, jak w przypadku artów oznaczonych jako "Commisision, wymagana jest pisemna zgoda twórcy tego artu. Bez zgody autora użycie danej pracy jest niemożliwe.
- 12. Czy dozwolone jest używanie grafik [ +18 ] lub niezbyt pasujących do aparycji postaci?
Nie. Grafika musi odzwierciedlać i pasować do opisanej w Karcie Postaci aparycji. W przypadku, gdy opis nie zgadza się ze zdjęciem, administracja zwróci się do właściciela z prośbą o jego zmianę. Natomiast używanie grafik [ +18 ] jest zakazane z prostego względu. Wśród członków bloga mogą znajdować się osoby nieletnie, a poza tym, podchodzi to pod rozpowszechnianie pornografii, co w świetle realnego prawa, jest surowo zakazane.
- 13. Czy mogę użyczyć sobie artu w przypadku, gdy Autor zezwalał na użycie, lecz później skasował swoje kontro na Devianart?
Tak, jednak jest to możliwe tylko wtedy, gdy posiadasz jakikolwiek dowód na to, iż autor zezwalał na użycie pracy.
- 14. Jak liczone jest PD?
Suma słów dzielona przez dwa. Każde 100 słów daje dodatkowe 10 PD. Początkowy Miesięczny Booster dla nowych członków 150%.
1 — 4 lvl ~ 40 pkt do umiejętności + 150%;
5 — 9 lvl ~ 80 pkt do umiejętności + 30%;
10 — 14 lvl ~ 120 pkt do umiejętności + 40%;
15 — 19 lvl ~ 160 pkt do umiejętności + 50%;
TWORZENIE POSTACI
- 1. Czy postać musi mieszkać na terenie watahy?
Nie. W pobliżu naszego terytorium rozsiane są mniejsze miasta, do których dostęp mają wszyscy - bez wyjątku. Są to miejsca przeznaczone głównie do handlu, lecz znaleźć tam można swój własny kąt, a nawet specjalne zlecenia. Handlarze często proszą o znalezienie/przyniesienie im czegoś, w zamian oferując coś od siebie. Oczywiście za każdą wykonaną czynność (raz dziennie), bohater otrzymać może dodatkowe Punkty Doświadczenia.
- 2. Czy jeśli moja postać wywodzi się z rodziny Alf, Bet lub Gamm (ale nie pochodzi z terenów watahy), to może zacząć rozrywkę od wyższej rangi?
Nie. Dołączając do bloga, startujesz od podstawowej rangi i nie ma znaczenia, z jakiej rodziny się wywodzisz. Możesz przejąć watahę tylko w przypadku, gdy Twoja postać jest potężniejsza od obecnego Alfy.
- 3. Czy mogę wykorzystać formularz z innego bloga lub opierać się na nim?
Tak, o ile postać znajdująca się tam należy do ciebie.
- 4. Czy jeśli moja postać posiada żywioł Eteru, z którego łączenia wychodzą aż trzy żywioły, to mogę dodatkowo wybrać czwarty?
Tak, jest to możliwe, gdyż Eter, który w połączeniu daje aż trzy żywioły, liczony jest jako jeden. Należy jednak wybrać taki, który nie kłóci się już z wybranymi, np Magma + Lód. Jest to również bardzo rzadkie zjawisko, występujące tylko u rodowych wilków. Maksymalna ilość takowych postaci to dwie na blog. Oznacza to, iż jeśli na blogu znajdują dwie takie postacie, stworzenie trzeciej jest niemożliwe. Ma to zapobiec nagminnego tworzenia potężnych postaci czy też Merry Sue.
- 5. Czy na blogu obowiązuje tylko jedna rasa?
Nie. Możesz stworzyć między innymi wilka, Fenka, lisa, cyjona, likaona, szakala, Dingo bądź hybrydę - czyli mieszańca dwóch ras. Należy tu jednak zwrócić uwagę na fakt, iż tylko wilki posiadają magiczne zdolności. W przypadku hybrydy istnieje szansa 50% na odziedziczenie mocy.
- 6. Czy moja postać może mieć sporą niedowagę albo nadwagę?
Każdy kreuje swojego bohatera według własnego gustu. Oczywiste jest więc, że administracja nie będzie mieć nic przeciwko, by ktoś mógł stworzyć postać, która jest wychudzona bądź cieszy się wiecznie pełnym brzuchem. Należy pamiętać o wiążących się z tymi aspektami konsekwencjach - na przykład o wpływie masy na siłę, szybkość i ciężar danej postaci.
- 7. Czy moja postać może mieć deformacje ciała, mutację?
Tak, o ile nie daje ona zbytniej przewagi nad innymi postaciami (mutacja nie może wiązać się z dodatkową mocą, czy nadprzyrodzonymi zdolnościami etc.)
- 8. Czy postać może mieć (np. mechaniczną) protezę (np. łapy)?
Nie. W świecie przedstawionym istnieje jedynie żywioł metalu i ma on wpływ na minerały w skałach. Nie istnieją zatem mechaniczne - stworzone z tego surowca przedmioty.
- 9. Czy postać może mieć wielobarwne futro/pióra/łuski, czy też rogi?
Oczywiście. Wszystko jest możliwe, gdyż te dary otrzymaliśmy od naszej Bogini Sol, która hołduje inności i uwielbia różnorodność. Jednakże łuski oraz rogi to cechy bardzo rzadkie i w przypadku większej ich ilości w watasze, należy liczyć się z możliwością odrzucenia takiej postaci przez administrację.
- 10. Jak wygląda Karta Postaci szczeniaka i kiedy te odkrywają swoje zdolności?
Szczeniaki, ze względu na swoje dość szybkie dorastanie otrzymują identyczne KP, jak w przypadku dorosłej postaci. Pierwsze zdolności ujawniają się dopiero w okresie nastoletnim (rok) - nie wcześniej. Oczywiście jedni radzą sobie naprawdę dobrze i dość szybko opanowują podstawy, lecz inni potrzebują znacznie więcej czasu.
Nad wszystkim czuwają mentorzy - specjalni opiekunowie z doświadczeniem, którzy dbają o prawidłowy rozwój zdolności.
- 11. Czy jest możliwość, aby postać była kanibalem?
Żyjemy w świecie, gdzie zwierzyny nie brakuje, lecz w każdym momencie wszystko się może zmienić, dlatego akceptujemy kanibalizm, o tyle, o ile postać nie będzie zjadać członków watahy.
- 12. Czy mogę zataić moje dane kontaktowe w formularzu?
Nie jest to zalecane, lecz administracja na prośbę pisarza może ukryć dane kontaktowe (fakt istnienia RODO jest tu bardzo istotny.)
- 13. Czy można mieć mniej niż trzy moce lub jedną, ale bardzo potężną?
Nie do końca. Nikt nie każde Ci od razu wybierać w pełni wszystkich zdolności. Jeśli nie masz na nie pomysłu teraz, nic nie stoi na przeszkodzie, by dopisać je później. W takim wypadku wpisz po prostu, iż moc jest nieodkryta. Później wystarczy jedynie napisać do kogoś z administracji i poprosić o ich dodanie. Można zatem mieć mniej, niż trzy moce, lecz nie jest dozwolone, by mieć jedną, lecz bardzo potężną. Jeżeli nie masz pewności, czy dana moc jest dopuszczalna, po prostu zapytaj.
- 14. Czy dołączając starszą i bardziej doświadczoną postacią, mogę mieć od razu wyższy level i statystyki?
Nie. Każda postać dołączająca do bloga zaczyna od pierwszego poziomu i z bazowymi statystykami. Wyjątkiem stanowi adopcja postaci NPC.
- 15. Czy moja postać może mieć zmienną formę?
Tak, jednakże nie jest możliwa zmiana rasy. Postać może nabrać minimalnie masy, zmienić zarówno ubarwienie futra, jak i kolor oczu, lecz nie jest w stanie przeinaczyć swojego ciała np. z wilka na lisa.
OPOWIADANIA
- 1. Czy dozwolone jest wrogie nastawienie do czyjeś postaci i poniżanie jej?
Wiadome jest, że nie każdemu może przypaść do gustu czyiś charakter, czy też styl bycia. Nie zamierzamy zmuszać kogokolwiek do polubienia drugiej osoby, gdyż każdy ma w tym gronie wolną wolę. Nie daje to jednak nikomu powodu, aby kogoś poniżać, dyskryminować czy też obrażać. Takie zachowania są surowo karane. Wyjątkiem stanowi obopólna zgoda obojga właścicieli postaci. Należy tu oczywiście uważać, żeby nikt z władz tego nie dostrzegł.
- 2. Czy moja postać jest w stanie komunikować się z innymi zwierzętami?
Tak, ale tylko z przedstawicielami psowatych. W innych przypadkach pozostaje jedynie mowa ciała, gesty bądź zdolność przekazywania informacji poprzez umysł (używanie telekinezy bywa męczące i nie należy przeciążać organizmu).
- 3. Co zrobić, jeśli moje opowiadanie nie zostało wstawione po upłynięciu czasu oczekiwania?
Należy zwrócić się z pytaniem do administratora lub osoby odpowiedzialnej za wstawianie opowiadań. Oczywiście nie należy krzyczeć i wyskakiwać z pretensjami, gdyż jesteśmy tylko ludźmi. Tak samo, jak każdy, mamy swoje problemy i życie na karku. W efekcie możemy zapomnieć, zgubić wysłane opowiadanie, mieć lepszy albo gorszy dzień. Wystarczy zatem zapytać, a administrator bez bicia odpowie.
- 4. Czy misje poboczne mogę łączyć z wątkami fabularnymi?
Nie jest to zalecane, gdyż Questy to specjalne zadania, których treść często kłóci się ze światem przedstawionym na blogu. Nie ma zatem możliwości wcielenia ich w wątki fabularne.
- 5. Czy pisząc do kogoś opowiadanie, muszę zwracać uwagę na jego kartę postaci i dane w nim zawarte?
Oczywiście. Każdy członek bloga jest inny na swój sposób i posiada odrębny zestaw cech charakteru. Nie jest zatem powiedziane, iż zrobiłby na pewno to, co chcesz, by zrobił, czy też polubił coś, co nie znajduję się w jego karcie postaci. Jeśli nie jesteś pewny/a, jak postąpiłaby druga postać, skontaktuj się z jego właścicielem.
- 6. Czy mogę pisać do samego siebie moimi postaciami?
Nie do końca. TKOB to blog nastawiony na komunikację z innymi członkami, więc nie jest wskazane, by pisać do samego siebie. Jednakże na poczet własnej historii fabularnej, możemy przymknąć oko na takie wątki. Jeśli masz zatem ochotę pisać swoimi postaciami, skontaktuj się z administracją. Swój wątek natomiast oznacz w następujący sposób: Od [imię postaci] i [imię drugiej postaci] ~ [nazwa wątku] (wątek fabularny). - 7.O co chodzi z pisaniem RP i jak to wygląda?
Na TKOB możliwe jest pisanie ze sobą RP, czyli wymiana zdań, które w całości tworzą opowiadanie. W takim wypadku całkowita suma otrzymanych PD i nagrody, dzielone są na obydwie postacie, biorące udział w zabawie. Ważną kwestią jest, by wątki zawierały nie tylko dialogi, ale opis miejsc i uczuć bohaterów, a także szczegóły, które uwzględniane są w normalnych opowiadaniach.
ŚWIAT PRZEDSTAWIONY
- 1. Czy dopuszczalny jest związek homo, bi?
Tak, aczkolwiek takie związki nie są akceptowane przez króla Lorund'a, dlatego należy liczyć się z nieprzechylnymi spojrzeniami reszty społeczeństwa. - 2.Czym różni się Królestwo Krwi od Watahy Dailoran?
Królestwo Krwi jest niczym więcej niż kontynentem na planecie. Wataha Dailoran natomiast to nasz dom, gdzie żyjemy i umieramy i gdzie prowadzona jest fabuła.
- 3. Jak zdobyć towarzysza?
Można w praktyce dołączyć już z gotowym towarzyszem, który niejako towarzyszył postaci od dawna lub znaleźć go, uprzednio się z nim zaprzyjaźniając. Należy opisać to wydarzenie w opowiadaniu, pamiętając, iż nie wszystkie zwierzęta są w stanie być naszymi towarzyszami. Swym wzrostem nie mogą przewyższać własnego właściciela. Postawmy sobie za przykład niedźwiedzia - taki towarzysz nie jest możliwy, bowiem nie daje on równych szans w starciu dwóch postaci. Towarzysze to także istoty pozbawione jakichkolwiek zdolności magicznych. Mogą to być zatem małe stworzenia np. wszelkiego rodzaju jaszczurki, płazy, kruki, sokoły czy też wiewiórki, a nawet myszki bądź węże. W przypadku jadowitych stworzeń, należy wybrać takie, które nie zabiją innej postaci jednym ugryzieniem/ukąszeniem.
- 4. Jaką funkcję pełni towarzysz w życiu naszej postaci?
Towarzysz to coś więcej, niż tylko zwierzę. To także wierny przyjaciel, który dotrzymuje nam towarzystwa w naszych wątkach oraz stanowi urozmaicenie w trakcie pisania opowiadań. Zdolności naszego towarzysza zależą od jego gatunku i umiejętności. Jest jeden warunek! Postać nie może porozumiewać się ze swoim towarzyszem za pomocą słów! Dozwolone jest natomiast wyuczenie towarzysza pewnych znaków lub gestów, dzięki którymi będzie można się z nim porozumieć.
- 5. Czy istnieją jakieś ubrania?
Tak, aczkolwiek nie takie, jakie używali ludzie za czasów swego panowania m.in. jedwab, aksamit czy satyna bądź wszelkiego rodzaju surowce szkodliwe. Materiały te zawierały mnóstwo barwników, których Bogini Sol nie akceptowała w swoim świecie. Z racji, iż na drodze ewolucji adaptacyjnej wykształciliśmy u siebie chwytne łapy (zdolność chwytania małych przedmiotów), zwiększył się zakres naszych możliwości. Jesteśmy w stanie sami sobie stworzyć jakieś części okrycia np. skórzany kaptur, płaszcz, mieszek itp. Warunek jest jeden — materiałem twórczym musi być skóra!
- 6. Czym oświetlamy wnętrze naszych pokoi?
Głównym źródłem światła w nocy są kryształy, zwane przez nas Neferem (Nefer). To niewielkie, acz potężne minerały, wydobywane w jaskiniach najwyższych gór przez osoby, posiadające żywioł kryształu. Są oni w stanie wyczuć, zlokalizować, jak i również wydobyć dany minerał ze skały. Wyróżniamy ich wiele typów i kolorów. Im ciemniej w pomieszczeniu, tym mocniej bije ich blask. Mimo iż żyjemy w świecie pełnym natury, niektóre kamienie szlachetne na próżno szukać w świecie. Najrzadszym okazem jest Jadeit, którego barwa mieni się w promieniach księżyca. Znalezienie go graniczy z cudem, dlatego warto poszukać łatwiejszego, lecz równie rzadkiego minerału m.in. Rubin, Diament, czy choćby Serendipity oraz Szmaragd. Jeśli zależy ci na półmroku, zachęcamy do ozdobienia pokoju w szmaragdy. Najsłabsze światło zaś rzuca Rubin.
- 7. W jaki sposób mogą zdobyć Nefer, nie posiadając żywiołu kryształu?
Głównym sposobem jest handel z okolicznymi handlarzami. W zamian za skórę, zioła, czy inny potrzebny im przedmiot, otrzymasz wybrany przez siebie kryształ. Nie należy negocjować cen, gdyż wszyscy wiedzą, ile ów Nefer jest wart. Drugim sposobem na zdobycie źródła światła jest zgłoszenie się do obecnego Alfy watahy, który posiadając niezliczone kontakty, jest w stanie zorganizować kryształ w ciągu kilku dni. Czyni to jednak tylko wtedy, gdy samemu nie uda ci się go zdobyć.
- 8. Czy istnieją budynki, przedmioty codziennego użytku, którymi można się posługiwać?
Po udanej eksterminacji rodzaju ludzkiego przez naszą boginię, zniszczeniu uległy niektóre budynki oraz rzeczy, które według Sol, były szkodliwe dla natury. Nie wszystko jednak poszło na stracenie. Sol zostawiła m.in kamienne oraz drewniane budowle, w których nasze postacie mają okazję mieszkać. Wysokie maksymalnie na trzy piętra domy, stanowią doskonałą ochronę w tym niebezpiecznym świecie. Na każdego członka bloga przysługuje jeden pokój. Wyjątkiem stanowią pełne rodziny, czyli rodzice oraz ich potomstwo. Mają oni prawo, zwrócić się do Alfy z prośbą o przydzielenie dodatkowego metrażu.
Aby umilić i niejako ułatwić rozrywkę, wprowadziliśmy również surowce naturalne takie jak wiklinowe koszyki, niewielkie stoły i drewniane miseczki z uchwytem. Nie ma co prawda łóżek, lecz nic nie stoi na przeszkodzie, by zorganizować sobie jakieś meble do pokoju, dodając do nich skóry, jako okrycie. Handlarze z pewnością znajdą coś odpowiedniego.
- 9. Co dzieje się z postacią po stracie rangi?
Powodem utracenia rangi jest stopień przewinienia. Jeśli np. ktoś zaniedbuje swoją postać z błahego powodu bądź uzyskał więcej, niż jedno upomnienie, wtedy musi się liczyć z degradacją rangi o jeden szczebel niżej. Poważniejsze wykroczenie bądź więcej upomnień, może wiązać się z surowymi reperkusjami. Długa nieobecność lub trzy upomnienia będą skutkować wywaleniem postaci z bloga.
- 10. Czy w świecie przedstawionym istnieją używki bądź alkohole?
Tak. Używki, choć są surowo zabronione, znaleźć je można w większych miastach. Handlarze narkotyków mocno je cenią, więc nie licz na zniżki i przywileje. Samo znalezienie handlarza nie jest łatwe. Ukrywają się oni bowiem przed władzami. Jeśli będziesz mieć szczęście i wiesz, gdzie szukać, nic nie stoi na przeszkodzie, by się naćpać.
Wprawdzie w przedstawionym świecie nie ma czegoś takiego jak winnice, czy gorzelnie, lecz by umilić rozrywkę, wprowadziliśmy specjalne napary. Wiadomo jest, iż sfermentowane owoce są źródłem pewnych procent alkoholu, dlatego farmerzy opiekują się lasami jabłoni bądź ogrodami winogronowymi, w których produkuje się wyskokowe sfermentowane soki owocowe tzw. Serendypi (coś jak mocne Piwo. Dostępne tylko dla pełnoletnich postaci).
- 11. Czy posiadając chwytne łapy, jesteśmy w stanie używać broni?
Co prawda otrzymaliśmy w darze tak zwane „chwytne łapy”, lecz nie oznacza to, że jesteśmy w stanie chwycić np. miecz. Jest on bowiem zdecydowanie za ciężki i zbyt wielki jak na samą kończynę. Wyjątkiem stanowią postacie władające żywiołem metalu, gdyż są w stanie niejako wykreować np. stalowy sztylet i trzymając go w pysku, zadawać niewielkie obrażenia. Używanie go jednak w walce jest mało wygodne i bezpieczne.
Nasze łapy, a raczej miejsca między opuszkami mogą jedynie pochwycić drobne kamienie, uchwyt jakiegoś naczynia itp. Trzeba również uważać, by nie stracić równowagi.
- 12. Dlaczego postacie niezależne posiadają na wstępie wyższy level i statystyki?
NPC to postacie specjalnie zaprojektowane na poczet Królestwa Krwi. Jako, iż nasza wataha istniała już wcześniej, posiada swoich wieloletnich członków. Są oni bardziej doświadczeni i o wiele starsi. Każda taka postać jest kreowana i dopasowywana względem charakteru, wieku, czy też historii swojego życia.
- 13. Czy mogę stworzyć | adoptować postać NPC?
Oczywiście! NPC to niezwykle ważne postacie, gdyż służą nam, jako uzupełniacze w wątkach fabularnych i nie tylko. Można nimi również obsadzić stanowiska, które nie są zbyt chętnie wybierane. Adopcja takiej postaci jest zalecana. Należy tu jednak pamiętać, iż postacie niezależne mają stworzone już dane, których nie można zbytnio modyfikować.
Istnieją dwa typy NPC. Jedne stworzone przez kogoś na poczet własnych potrzeb (w tym wypadku należy zwrócić się do pierwotnego właściciela z pytaniem o adopcję postaci). Drugim typem to postacie stworzone przez administrację, jako uzupełnienie. W takim przypadku należy zwrócić się do administracji z pytaniem o adopcję takiej postaci.
- 14. Czy jeśli adoptuję postać NPC, czy mogę zmienić jej dane lub przeinaczyć charakter/historię?
Nie, nie jest to możliwe. Postacie NPC dołączają z konkretnymi cechami i historią, która z pewnością niejednokrotnie wykorzystywana będzie przez administrację do fabuły. Nie należy zatem modyfikować takiej postaci. Wyjątkiem stanowią bardzo młode NPC, które nie do końca ukształtowały swój charakter. Należy go jednak zmieniać w czasie rozrywki, opisując w opowiadaniu, z czego ta zmiana się wywodzi i jaki ma wpływ na resztę watahy.
- 15. Czy istnieje świat poza naszym kontynentem?
Teoretycznie nie, lecz w praktyce nasz kontynent otoczony jest egzotycznymi wyspami, które nieliczne z nich zamieszkują różne plemiona. Każda posiada odrębne prawa i tradycje, dlatego należy uważać, by ich nie naruszyć.
- 16. W jaki sposób moja postać może awansować w Hierarchii?
Odpowiedź jest prosta - własnym zaangażowaniem. Biorąc udział w eventach, pisząc questy i awansując na [ 5 ] level. W czasie rozrywki twoja postać może rozwinąć się pod każdym względem, co oznacza wyższe zaszczyty w hierarchii. Awans nie oznacza jednak samych przyjemności. Wraz z ważniejszą rangą należy liczyć się z większym zakresem obowiązków twojej postaci.
- 17. Jakie przewidywane są eventy?
Na blogu obowiązują podstawowe cztery wydarzenia na każdą z pór roku, czyli Wiosenny, Letni (wakacyjny), Jesienny oraz Zimowy. Przewidujemy jednak również inne konkursy literackie oraz graficzne, niezwiązane z powyższymi. Nagrody za każdą z nich będą się różnić, dlatego zachęcamy do wzięcia udziału.
- 18. Czy istnieją inne watahy, po których terenach można się przemieszczać?
Cała mapa świata (autorstwa Mooni) jest przepełniona różnorodnymi terenami, gdzie będą mieścić się niewielkie watahy, bądź wilcze plemiona o koczowniczym trybie życia. Są to raczej osady, niż pełnoprawne watahy, gdzie zazwyczaj rozkwita handel. Inne, pełnoprawne watahy także można dostrzec na mapie, lecz zanim wybierzemy się w podróż do nich, należy uzyskać zgodę Alfy obu watah.
- 19. Czy mogę zostać nowym Alfą?
Tak! Na TKOB istnieje taka możliwość. Warunek jest jednak taki, aby twoja postać przewyższała obecnego Alfę o pięć poziomów, a także posiadała większe statystki i umiejętności. W przypadku długiej nieobecności Alfy, przywództwo należy się najpierw jego dzieciom w pierwszej linii (muszą być pełnoletni), a dopiero potem drugiej najsilniejszej postać na blogu.
- 20. Co dzieje się z duszą po śmierci?
Każdy z nas głęboko wierzy, iż dobre dusze wędrują do królestwa Sol, gdzie u jej boku zaznają spokoju i szczęścia. Nie obca im radość oraz beztroska. Złe dusze trafiają natomiast do imperium Losta, po wsze czasy służąc mu, jako demoniczne cienie - marionetki na każdy jego rozkaz. Bezwolne i niewiedzące, co to dobro.
Istnieją jednak również i takie, które nie pasują do żadnego z wyżej wymienionych, tkz. Wędrowcy. Tkwiące w zawieszeniu między dwoma światami dusze, błąkające się pośród żywych. Nie mogą nas dotknąć, nie da się ich zobaczyć. Ich obecność są wstanie wyczuć tylko nieliczni, a obdarzeni wyjątkowymi umiejętnościami, mogą usłyszeć ich szepty i z nimi rozmawiać. - 21. Czym różni się Król Lorund od innych Alf?
Lorund jest przywódcą całego kontynentu, który pod sobą ma wszystkie rasy i istniejące życie. Alfy to zaś jego lennicy, którzy w zamian za przysięgę wierności Królowi, otrzymali skrawek ziemi pod panowanie, a także prawo do własnej autonomii, czyli samodzielnego ustanawiania prawa watahy.
- 22. Kim jest Salem?
Salem jest postacią NPC, który pełni funkcję Alfy Watahy Dailoran. Opiekuję się on mieszkańcami i wyznacza wszystkim zadania. Dba o porządek i odpowiednie funkcjonowanie na naszych terenach. Pilnuje również sojuszu z klanem Kynegarth oraz miastem Varona.
PARTNERSTWO I POTOMSTWO
- 1. Jak mieszanie genów z innymi rasami wpływa na przyszłe pokolenia ?
Jeśli oboje rodziców są czysto-krwistymi magicznymi wilkami, wtedy prawdopodobieństwo odziedziczenia po nich mocy u szczeniąt jest stuprocentowe. Inaczej ma się sytuacja u związków mieszanych. Postawmy sobie za przykład; magiczny wilk ojciec + matka lis wtedy prawdopodobieństwo, że szczenięta z tego związku odziedziczą magiczne zdolności po ojcu, są niewielkie. Skala prawdopodobieństwa spada z każdym pokoleniem. Zakłada się, iż im więcej niemagicznej rodziny w metryce, tym mniejsze prawdopodobieństwo na odziedziczenie zdolności.
- 2. Czy mogę zmusić członka bloga do partnerstwa?
W TKOB należy szanować wybór i zdanie drugiej osoby, a partnerstwo między dwoma postaciami zawiązuje się za zgodą obu stron. Więc nie można nikogo zmuszać ani stosować żadnego typu szantażu wobec kogoś, kto ewidentnie nie jest zainteresowany związkiem. Takowe przypadki będą surowo karane. Wyjątkiem stanowi obopólna zgoda postaci.